به گزارش خبرنگار سینماپرس، سام سیروس؛ تولید کننده بازی رایانه ای «تندیس مرگ» با یادآوری اینکه بازی رایانه ای در کشور یک صنعت نوپا است و نیاز به توجه جدی مسوولان و دستگاههای مختلف دارد، افزود: یکی از راههای ارتقای صنعت گیم، آموزش نیروهای متخصص در کشور است.
وی به برگزاری کلاس های آموزشی انستیتوملی بازی سازی و مرکز رشد بنیاد ملی بازیهای رایانهای اشاره کرد و توضیح داد: خوشبختانه آموزش نیروهای متخصص از سوی این بنیاد آغاز شده اما برای دستیابی به مطلوب و تحقق برنامه ها راه طولانی در پیش است.
تولیدکننده بازی رایانه ای «تندیس مرگ» به ضرورت اجرای قانون کپی رایت در کشور اشاره کرد و افزود: اجرای این قانون کپی نیازمند صرف زمان و از بین بردن موانع است.
سیروس همچنین به وضعیت بازار گیم کشور اشاره کرد و گفت: یک بازی خارجی با قیمت ۵۰ دلار در دنیا و ۳۰هزار ریال در ایران عرضه می شود و همچنین بازی ایرانی نیزبا قیمت ۵۰هزار ریال به بازار داخلی عرضه می شود این نابرابری در رقابت در بین محصولات داخلی و خارجی سبب ضعف در تولید می شود.
این تولید کننده بازی رایانه ای با بیان اینکه ارایه بازیهای داخلی در بازار با کم لطفی توزیع کنندگان روبه رو است افزود: البته این خلا و نقصان بخشی است مربوط به تولیدکنندگان میشود.
سیروس، توزیع مناسب گیم در بازار های داخلی و خارجی را در گروی شناخت بهتر سلیقه و علاقه مخاطب و همکاری رسانه ها به ویژه صدا و سیما و نهادهای شهری عنوان کرد و توضیح داد: سهم بیشتر بازار گیم داخلی باید برای بازی های تولید شده با فرهنگ ایرانی_اسلامی تعلق گیرد. تبلیغ گسترده، هدفمند در کنار عرضه مناسب و متناسب با نیاز بازار دستیابی به رونق را محقق می کند.
وی بر حضور بازی های رایانه ای ایرانی در مجامع و رویدادهای منطقه ای و بین المللی تاکید کرد و گفت: شرکت در نمایشگاه های بین المللی سبب شناخت بازار خارجی و معرفی محصولات داخلی برای ایجاد فرصت می شود.
تولید کننده بازی رایانه ای تندیس مرگ با بیان اینکه تبلیغات در رونق بازار گیم موثر است، افزود: در هر صنعتی تبلیغات از هر نوع به صورت مستقیم یا غیرمستقیم سبب رشد و جذب مخاطب بیشتر می شود.
سیروس همچنین به ضرورت حمایت از حوزه بازی های رایانه ای و گسترش آن در سطح خارجی اشاره کرد و توضیح داد: با سرمایه گذاری، آموزش، شناخت بازار و بالابردن کیفیت تولید و با همکاری و تعامل با ناشران بین المللی می توان به این هدف دست یافت.
وی اختصاص بودجه و اعتبار مالی مناسب برای سرمایه گذاری به بنیاد ملی بازی های رایانه ای در زمینه توسعه و تولید گیم را ضروری خواند و گفت: سرمایه گذاری هدفمند و آماده کردن بستر مناسب تولید تاثیر بسزایی در افزایش حجم و ارتقای کیفی تولیدات داخلی دارد.
مدیر پروژه بازی رایانه ای تندیس مرگ با یادآوری اینکه استاندارد سازی صنعت گیم می تواند در رشد و گسترش بازار گیم داخلی و خارجی مفید باشد، افزود: برای تولید یک بازی رایانه ای خارجی سرمایه گذاری فراوانی می شود و در مقابل تولیدکنندگان داخلی برای ساخت با مشکل سرمایه روبه رو هستند.
سیروس همچنین به مخاطب شناسی و ایده پردازی در تولیدات بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت: در هر صنعت و هر حرکت تولیدی نیاز مشتری و شناخت مخاطب سبب فروش و پیشرفت محصول می شود، ایدههایی که بر اساس فرهنگ کشور تولید می شود به طور یقین مخاطب بیشتری را جذب می کند.
ارسال نظر